4Learn+ avulla koulutuspalvelut kätevästi samalta kumppanilta toimitilahankkeen päätyttyä
Kattava ratkaisu uusien järjestelmien käyttöönoton sujuvoittamiseen ja investoinnin hyötyjen maksimoimiseen.
“4Learn+ palvelukokonaisuuden kehittäminen lähti liikkeelle asiakkaiden tarpeesta – huomattiin, että koulutukselle oli kysyntää hankkeiden jälkeen. Koulutuspalvelu oli myös luonnollista jatkumoa tehdylle projektille, sillä haluamme olla asiakkaalle kokonaisvaltainen kumppani, joka on läsnä myös hankkeen valmistuttua”, toteaa 4business Oy:n tuotantopäällikkö Joel Liesniemi.
Nopea onboardaus uusiin laitteisiin ja käyttövarmuuden takaaminen helpottavat asiakkaiden arkea. Koulutuksen tavoitteena on varmistaa, että jokainen loppukäyttäjä hallitsee laitteiden käytön sujuvasti koulutuksen jälkeen. Lisäksi palvelu tarjoaa tukea asiakasyrityksen johdolle muutosprosessissa, jotta uusien järjestelmien ja laitteiden käyttöönotto onnistuisi mahdollisimman tehokkaasti. Tavoitteena onkin sitouttaa ja motivoida koko organisaatio omaksumaan uudet toimintatavat ja työkalut. Kun koulutus järjestetään heti projektin jälkeen, varmistetaan investoinnin maksimaalinen hyöty ja minimoidaan riski laitteiden jäännistä vajaakäytölle.
“Koulutuksen järjestäminen heti käyttöönoton alkuvaiheessa – tai jopa ennen sitä – voi vähentää monia haasteita, kuten virheiden ja turhautumisen riskiä. Hyvin suunniteltu koulutus varmistaa, että käyttäjät tuntevat järjestelmien ja laitteiden toiminnot jo ennen kuin ne tulevat osaksi päivittäistä työskentelyä. Näin myös käyttäjävirheistä johtuvat huoltopyynnöt vähenevät”, Joel kertoo.
Kolmen palvelupaketin avulla asiakas löytää varmasti tarpeisiinsa sopivan kokonaisuuden
4Learn+ koulutuspalvelu tarjoaa räätälöityjä ratkaisuja aina pikakoulutuksista teknisiin intensiivikoulutuksiin. Kolme palvelupakettia Starter, Advanced User ja Power User ovat suunniteltu koulutuksen osallistujien teknisen osaamistason ja asiakasyritysten erilaisten tarpeiden mukaan.
“4Learn+ on erityisesti asiakasyrityksen loppukäyttäjiä ajatellen rakennettu koulutuspalvelu. Palvelukokonaisuudessa olemme kuitenkin huomioineet asiakkaidemme erilaiset tarpeet ja sen pohjalta rakensimme kolme palvelupakettia: Starter, Advanced User ja Power User. Starter sisältää pikakoulutuksen ja se kuuluu vakiona kaikille asiakkaillemme. Advanced User tarjoaa 2-4 tunnin syventävän koulutuksen projektipäälliköille ja loppukäyttäjille. Power User puolestaan on teknisempi intensiivikoulutus pääkäyttäjille, IT-tuelle ja kolmansien osapuolien palveluntarjoajille”, Joel kuvailee.
Kaikki palvelupaketit sisältävät hands-on-koulutuksen lisäksi QR-koodin takaa löytyvän ohjevideopankin, jotta asiakas voi aina palata keskeisiin asioihin eikä jäisi yksin mahdollisten ongelmatilanteiden kanssa koulutuksen jälkeenkään. Hands-on-osuuksien kouluttajat valikoituvat aina koulutuksen teknisen vaativuuden perusteella. Tietyissä tapauksissa on mahdollista, että kouluttamaan tulee myös esimerkiksi laitevalmistajien teknisiä asiantuntijoita.
“Lähmityt, laminoidut A4-paperit ovat historiaa – QR-koodin takaa löytyvät ohjevideot tarjoavat modernin ja henkilökohtaisemman tavan tukea asiakasta arjessa”, Joel täsmentää.
4Learn+ lupaa enemmän työtehoa ja vähemmän teknisten ongelmien selvittelyä
Palvelua on päästy jo testaamaan muutamalla asiakkaalla, ja se on kerännyt kiitosta. Koulutus toimitilahankkeen jälkeen saman tutun kumppanin toimesta on koettu hyödyllisenä. Asiakkaat ovat säästyneet ulkopuolisen tuen tarpeelta sekä turhautumisilta. Myös henkilöstö on saatu hienosti sitoutettua uusiin järjestelmiin.
“Kouluttajan näkökulmasta jäi positiivinen fiilis. On hienoa, että saadaan asiakkaat rohkeasti käyttämään uusia laitteita. Moderneissa järjestelmissä on valtava potentiaali ja tavoitteenamme onkin, että asiakas saa niistä kaiken hyödyn irti heti ensimetreillä”, Joel kertoo.
4business panostaa toimitilahankkeiden suunnittelun ja toteuttamisen lisäksi elinkaaripalveluiden tarjoamiseen, sillä palveluyhtiön visiona on olla asiakkailleen kokonaisvaltainen kumppani. 4Learn+ koulutuspalvelu täydentää ja tukee reilu vuosi sitten julkaistua 4care+ huolenpitopalvelua sekä 4SaaS+ käyttövuokra- ja leasing-palvelua.
4Learn+ tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet myös jatko- ja uudelleenkoulutukselle. Sen puitteissa voidaan järjestää tulevaisuudessa myös erilaisia tapahtumia, kuten Masterclass -klinikoita.
“4Learn+ avulla voidaan myös jatko- ja uudelleenkouluttaa, kun järjestelmiin tulee uusia toiminnallisuuksia tai yritykselle tulee uutta henkilökuntaa taloon. QR-koodin takaa löytyvä ohjevideopankki on myös aktiivisessa kehityksessä ja sitä tullaan täydentämään tasaisin väliajoin”, Joel täsmentää.
Videopankki tulee sisältämään kaikille yhteiset käyttöohjeet, mutta silloin kun yritys haluaa ja tarvitsee enemmän, Joel suosittelee valitsemaan Advanced Userin ja Power Userin väliltä tarpeisiin sopivimman kokonaisuuden.