Huolenpito ei ole vain ongelmien ratkaisemista, vaan myös niiden ennaltaehkäisyä
Huolenpito lisää tehokkuutta ja vähentää päänsärkyä
“Teknologian pitäisi tehdä elämästä helpompaa, ei vaikeampaa. Siksi rakensimme 4care+ huolenpitopalvelun pitämään kokoustekniikan ja muun toimistoteknologian huippukunnossa koko elinkaarensa ajan. Kun tekniikka toimii, se heijastuu suoraan sekä työntekijä- että asiakastyytyväisyyteen”, toteaa 4business Oy operatiivinen johtaja Janne Lankinen.
Oikeanlainen, ennakoiva ja asiantunteva huoltopalvelu auttaa luomaan sujuvan työympäristön, jossa teknologia tukee ja optimoi jokaista työprosessia sen sijaan, että se muodostuisi pullonkaulaksi tai häiriötekijäksi.
“4care+ palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille mutkattomuutta ja ennakoivuutta. Asiakkaat voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa ilman turhaa teknologiasäätöä tai ikäviä yllätyksiä”, lisää 4business Oy:n huoltopäällikkö Santeri Nikkanen.
Käyttöönotto on yksi kriittisistä vaiheista
Suurin osa haasteista ilmenee yleensä järjestelmän käyttöönoton yhteydessä sekä ensimmäisten viikkojen aikana sen jälkeen. Laitteiden ikääntyminen ja valmistajien laitetuen päättyminen voi taas tuoda ongelmia elinkaaren loppupuolella.
“Huolellisesta kartoituksesta huolimatta järjestelmien käyttöönoton yhteydessä voi ilmetä, että toiminnallisuutta täytyy vielä sovittaa asiakkaan prosesseihin ja työtapoihin. Siksi haluamme järjestelmien luovutuksen ja käyttöönottotarkastuksen yhteydessä varmistaa, että toiminnallisuudet vastaavat sovittua”, Santeri kertoo.
“Me emme vain osta ja asenna tuotteita, vaan teemme kumppaneidemme kanssa pitkäjänteistä ja molemminpuolista kehitystyötä. Vahvat suhteet laitetoimittajiin auttavat meitä palvelemaan asiakkaitamme nopeasti. Tarjoamme kattavan ylläpitopalvelun asiakkaan olemassa olevalle teknologialle riippumatta siitä, onko se meidän toimittamaamme”, Janne lupaa.
4care+ huolenpitopalvelu säästää aikaa, rahaa ja hermoja
Palvelun kulmakiviä ovat muun muassa aika- ja resurssisäästöt, optimaalinen järjestelmien toimivuus, nopea ja laadukas palvelu, kustannussäästöt sekä monipuoliset palvelutasot. 4care+ tarjoaa kolme erilaista palvelutasoa: 4care+ Starter, 4care+ Advanced ja 4care+ Priority, jotka on suunniteltu vastaamaan erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin. Yritysten teknologiset tarpeet ovat yksilöllisiä, 4care+ vertailutyökalu auttaakin asiakkaita valitsemaan heille parhaiten sopivan palvelutason.
Jokainen 4busineksen asiakas saa automaattisesti huoltotapahtumakohtaiseen tuntipalvelulaskutukseen perustuvan 4care+ Starter -palvelupaketin. Priority-palvelupaketti mahdollistaa parhaan mahdollisen huolenpidon myös odottamattomissa tilanteissa niin pienissä kuin suurissakin haasteissa jopa kahden tunnin onsite-vasteajalla. 4care+ service desk ja ammattitaitoiset palveluoperaattorit ovat valmiina auttamaan kaikkia asiakkaita juuri silloin kun apua tarvitaan.
Tehokas tapa tehdä prosessista mahdollisimman käyttäjäystävällinen on tarjota useita tapoja ottaa yhteyttä palvelutiimiin. Ylläpidettäviin tiloihin voidaan tuoda QR-koodilla ja yhteystiedoilla varustetut tarrat. QR-koodi vie suoraan helppoon vikailmoituslomakkeeseen tai huoltopyyntöön. Palveluoperaattoreihin saa yhteyden myös puhelimella, sähköpostilla ja WhatsApp-tukipalvelulla.
“Olemme kehittäneet vuosien saatossa tukiprosessejamme erilaisia tilanteita varten, ja yhdessä ERP Service Desk -palvelumme kanssa nämä prosessit auttavat meitä diagnosoimaan ja ratkaisemaan järjestelmien teknisiä ongelmia tehokkaasti. Voimme myös käyttää palvelutikettien tietoja raportointiin, laajempien ongelmien diagnosointiin ja tulevaisuuden teknologiainvestointien suunnittelun tukemiseen. Teemme suuren osan laitteiden ja järjestelmien konfigurointityöstä ja sulautettujen laiteohjelmistojen päivityksistä jo ennen laitteiden toimitusta. Yleensä mahdolliset DOA-tapaukset (Dead On Arrival) jäävät kiinni jo esiasennusvaiheessa. AV-järjestelmissä hyödynnetään pääsääntöisesti kiinteistön olemassa olevaa sisäverkkoinfrastruktuuria. 4care+ palvelutiimimme työskentelee asiakkaan IT-osaston kanssa, jos jostain syystä käyttöönottovaiheessa joudutaan tekemään verkkokonfiguraatioon muutoksia. Jos hybridikokousten ohjelmisto- ja alustaratkaisuissa ilmenee ongelmia, voimme yhdessä IT:n ja ohjelmistotoimittajien kanssa identifioida ne sekä löytää ratkaisut”, Santeri sanoo.
Asiantunteva ja reaktiivinen huoltopalvelu kykenee paitsi diagnosoimaan ongelmat nopeasti, myös tarjoamaan ripeät ja kestävät ratkaisut niiden korjaamiseksi. Sijoitus toimistoteknologian huoltoon ja ylläpitoon on sijoitus sujuvaan, tehokkaaseen ja tuottavaan työympäristöön. Kun teknologia toimii moitteettomasti, yritykset voivat keskittyä siihen mitä ne tekevät parhaiten. Ennakoiva huolto ei ainoastaan pidennä laitteistojen käyttöikää, vaan myös minimoi odottamattomat katkokset. Tämä auttaa säilyttämään työntekijöiden tuottavuuden ja minimoimaan turhautumista.